szycie-przerobki-siedlce

Czy każdą rzecz da się przerobić?

Zadając pytanie krawcowej, czy każdą rzecz da się przerobić – odpowiadam, że…teoretycznie i nawet praktycznie tak. Niemniej jednak warto spojrzeć na tą kwestię od strony realnej. Zdarzają się klientki, które przychodzą do moje pracowni ze standardowymi przeróbkami, typu: zwężanie, skracanie, a jeżeli jest materiał to nawet poszerzanie. Są to tzw. proste przekształcenia, natomiast zdarzają się ubrania, gdzie przy projekcie trzeba włożyć trochę inwencji twórczej – tak, by pomysł klientki został pomyślnie zrealizowany. Niestety nie każdy przypadek przeróbki da się zrealizować tak, by w 100% był jej zamysłem. Tak, jak wspomniałam na początku, każdą rzecz da się przerobić. Lecz jakie ma to znaczenie, jeżeli przekształcone „na siłę” ubranie okaże się za małe (bo nie starczy materiału) lub po prostu straci fason i nie będzie ani dobrze leżeć, ani wyglądać na figurze. Istnieją różne powody, dlaczego nie warto zmieniać kroju. Dlatego „moja w tym głowa”, by poprzez analizę pomysłów moich klientów na daną przeróbkę takich porażek unikać. Lepiej odmówić osobie wykonania tłumacząc, że nie ma sensu (bo efekt może być marny), niż zrobić to źle i stracić niezadowolonego klienta.

Przeróbki krawieckie wymagają odpowiedzialności i… wyobraźni!

Pośpiech, złe doradztwo, niechlujność, niedokładność czy brak myślenia – skutkiem tego są źle przekształcone rzeczy. Przerabianie ubrań „na ślepo” bywa częstym zjawiskiem, czego ja staram się unikać. Myślę, że bycie doradcą, a niekiedy pomysłodawcą powinno być w przypadku krawców nieodzowną, wręcz podstawową rzeczą. Czasem klientki mają swój konkretny pomysł, czasem szukają podpowiedzi, a czasem po prostu pytają mnie co bym z danym ubraniem mogła zrobić, by było takie czy inne. Każdy przypadek przeróbek krawieckich jest inny. Istotny przy tym jest projektowanie zmian ubrania na sylwetce klienta, gdyż daje to duży pogląd i zwiększa szanse na dobre wykonanie. Ważne by w krawiectwie (tym bardziej w przeróbkach) używać odpowiednio wyobraźni. Tak by dobrze wykonać i dobrze przewidywać, czy warto wykonywać, by klient nie był niezadowolony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *